Eerste indrukken - Reisverslag uit Madikeri, India van Jacqueline Stolwijk - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Madikeri, India van Jacqueline Stolwijk - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

11 April 2014 | India, Madikeri

Zaterdag 5 april/zondag 6 april
Vanuit het vliegtuig kon ik nog lekker zwaaien en gebaren met Monique en Rik die mij naar Schiphol hebben gebracht en mij vanaf het panoramaterras uitzwaaiden. Goed voor elkaar! De vluchten waren ook prima. Tijdens de eerste vlucht al kennis gemaakt met iemand uit Delhi en op het vliegveld van Delhi andere Nederlanders gevonden die ook naar Bangalore moesten. De overstaptijd was wel ruim en ik heb nog een dutje kunnen doen bij de gate. Helaas werd ik al wel gelijk lastig gevallen door de muggen. Eenmaal in Bangalore zondagmorgen werd ik opgewacht door Solomon van the green lion. Ook was Serena, een Italiaans meisje al gearriveerd en met zijn drieen gingen we in de taxi naar het hotel toe. Onderweg al de eerste indrukken van het spannende verkeer en vele getoeter.
Het hotel was prima en gelegen tegenover een kerk waar ze in de veertig dagentijd iedere dag de hele dag zingen. In het hotel ontmoetten we de Belgische Coline die ook met ons mee zou naar Madikeri. Met zijn drieen hebben eerst een dutje gedaan en daarna gewandeld en geluncht.

Maandag 7 april
Vanmorgen werd ik wakker van het toeterende verkeer en het gezang in de kerk. Tegen twaalven werden we door Solomon opghehaald en zijn we naar het busstation gereden. Daar begon de 6 uur lange, maar aardig comfortabele rit naar Madikeri. Halverwege hebben we geluncht en heeft Solomon ons wat niet kruidige gerechten geadviseerd en heb ik mijn eerste lassi gedronken. Die was erg lekker. Tegen 20.00uur kwamen we aan in Madikeri en hesen we ons met al onze bagage in een tuktuk die ons over de steile hellingen naar het vrijwilligershuis bracht. Hier ontmoetten we Annan, de andere coordinator en de drie andere vrijwilligers: Margeri (Francaise), Beatrice (Italiaanse) en Fien (Belgische). Het was een erg welkom onthaal en ook leuk dat we nu allemaal iemand hadden om in onze eigen talen mee te kunnen praten. We hebben ons geinstaleerd en nog een tijd gekletst.

Later meer, ik had niet zoveel tijd in het internetcafe.

  • 11 April 2014 - 17:46

    Peter:

    Ha Jacqueline,
    Weer fijn om mooie belevenissen van je te lezen. Da's weer een hele cultuurschok, zo snel in de tropen te midden van druk Indiaas verkeer en zo. Die kerk, met dat 40-dagen-gezang, is dat een RK-kerk? Ben enieuwd naar je verdere verhalen. Veel plezier en pas goed op jezelf, stoer nichtje van me!!
    Groetjes, Peter.

  • 12 April 2014 - 00:21

    Ans:

    Inderdaad, wat n ander bestaan daar. Fijn te lezen dat de eerste indrukken goed zijn. Benieuwd naar verdere ervaringen. Volg je op de voet, haha. Kus v mam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 10 April 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 14437

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 18 Mei 2014

Incredible India

03 Mei 2010 - 13 Juni 2010

2 make more of Makeni

Landen bezocht: