Mogen we of mogen we niet? - Reisverslag uit Winsum, Nederland van Jacqueline Stolwijk - WaarBenJij.nu Mogen we of mogen we niet? - Reisverslag uit Winsum, Nederland van Jacqueline Stolwijk - WaarBenJij.nu

Mogen we of mogen we niet?

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 April 2010 | Nederland, Winsum

Nog nooit van mijn leven heb ik het nieuws zo op de voet gevolgd. Ieder kwartier kijk ik wel even op nos.nl voor nieuws over de beruchte IJslandse aswolk die Europa en daarmee het hele vliegverkeer teistert.

Het plan was namelijk om morgenavond (maandag 19/4) om vijf minuten over acht te gaan vertrekken naar zambia, maar met de laatste berichten is het allemaal nog erg onzeker. Daar ligt dan een volgepakte koffer te wachten. Heb ik met mijn goede gedrag en veel moeite mijn klamboe uitgeprobeerd (vooral het weer in de verpakking krijgen was een probleem).

Maar lang leve mijn optimisme en de allerlaatste berichten van 20.58 vanavond...

"Minister Eurlings van Verkeer wil dat het vliegverbod zo snel mogelijk wordt versoepeld. Hij vindt dat er vluchten mogelijk moeten zijn op plekken waar de aswolk niet voor hinder zorgt. Dat zegt de minister in een interview met de NOS.

Hij gaat morgen tijdens een videoconferentie met zijn Europese collega's pleiten voor versoepeling van het vliegeverbod. Eurlings heeft daarvoor al steun gezocht bij Duitsland, Frankrijk, België en Groot-Brittannië.

De minister vindt dat Europa een voorbeeld moet nemen aan de Verenigde Staten waar bij een aswolk niet het hele luchtruim wordt gesloten, maar alleen die delen waar de wolk vliegen onveilig maakt.

Het is volgens Eurlings nog niet te zeggen wanneer er weer passagiers vervoerd kunnen worden, maar hij benadrukt dat de huidige situatie niet te lang kan blijven bestaan. Dat kan de luchtvaartsector volgens Eurlings niet aan.

Ook luchtverkeersleider Eurocontrol wil morgen samen met de luchtvaartautoriteiten, de vliegmaatschappijen en de Europese commissie om de tafel om te kijken of er een nauwkeurigere manier is om te voorspellen waar veilig kan worden gevlogen zonder risico voor de passagier." (NOS.nl, zondag 18 apr 2010, 20:58 )

Het ziet er redelijk positief uit. Ik wacht af...

Volgende keer meer en hopelijk niet vanuit Nederland

Jacqueline

  • 18 April 2010 - 20:10

    Emmy:

    Als je vliegt ga dan lekker genieten en maak er een geweldige tijd van! De pannenkoeken doen het vast goed :)
    Love you!!!

    Kus, zus

  • 19 April 2010 - 11:09

    Jozien:

    spannend... Ik sluit me bij Emmy aan, als je gaat, maak er dan in ieder geval een geweldige tijd van!

    liefs

  • 06 Mei 2010 - 18:34

    MirjaM:

    Hoe is het???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 10 April 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 14499

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 18 Mei 2014

Incredible India

03 Mei 2010 - 13 Juni 2010

2 make more of Makeni

Landen bezocht: